Bilka kaprer Metro-kunder
Dansk Supermarked bliver ny konkurrent til foodservice-grossisterne, når Bilka begynder at satse på erhvervskunder.
Dansk Supermarkeds hypermarked-kæde Bilka kaster sig nu også ind i kapløbet om at score de tidligere Metro-kunder, som siden nytår har måttet søge andre steder at handle.
Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev i dag og i avisen, der udkommer på tryk fredag.
– Metro har efterladt et hul i markedet, som Bilka gerne vil udfylde for de erhvervskunder og institutioner, som skal til at finde et andet sted at købe stort ind, siger Maia Lindstrøm Seiersen fra Dansk Supermarkeds presseafdeling.
Siden begyndelsen af februar har syv af landets 17 Bilka'er derfor markedsført sig over for erhvervskunder som Bilka Business med en særlig tilbudsavis med priser uden moms og et specialsortiment på 2-300 varer i "størrelse XXL", der kan matche de nye kunders behov.
Det drejer sig om lavprisvarehusene i Tilst ved Aarhus, Skalborg ved Aalborg, Kolding, Esbjerg, Ishøj, Hundige og Odense.